J.Adell,
arrel d’una investigació anomenada ACOT on es proporcionava molt d’assessorament
i formació en col·legis, fa una classificació del procés d’assimilació de les
tecnologies. Arribar a passar per totes les fases és un procés llarg, que pot
durar entre 3 i 5 anys, molt diferent a tot allò que se’ns vol fer creure i que
ell molt bé ho ha reflectit amb el seu exemple: “Empieza el curso en setiembre, nos traen los ordenadores en octubre y en
febrero hacemos la torre Eiffel”. És un clar exemple de la
tendència que tenim, ens fan adaptar-nos als diferents canvis molt ràpidament
quant aquesta adaptació podria durar varis anys.
Les
fases que s’han pogut diferenciar arrel d’aquesta investigació han estat cinc,
d’aquestes cinc la majoria del professorat tan sols arriba a la quarta, de
manera que quasi ningú arriba a la fase d’innovació on has de crear, inventar
coses que ningú ho hagi fet abans. Ens costa molt innovar, estem acostumats que
si algú ja ha inventat alguna cosa, perquè fer-ho nosaltres?
Això es pot reflectir a tots els àmbits, però centrant-me a l’educatiu... molts
professorats que fa molt de temps que estan exercint aquesta professió, no
tenen la iniciativa en proposar coses noves, en innovar perquè els seus alumnes
gaudeixin d’aspectes enriquidors... estan agust amb la seva feina i no es
preocupen de pensar amb coses noves, si això funciona perquè canviar? Greu
problema que pateix l’educació, caracteritzada pel constant renovament i actualitzacions
que pateix i que, entre tots/es l’hem d’anar modernitzant i evitar que es quedi
tal com era fa uns anys enrere.
Per
acabar, dir que aquest vídeo m’ha semblat molt interessant i fàcil d’entendre.
Jordi Adell és una persona que es fa entenedora quan xerrar i fa que entenguis
tots els conceptes de manera clara.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada