divendres, 28 de setembre del 2012

Setmana 1

CLASSES TEÒRIQUES

El primer dia de classe va ser per a fer una breu presentació de l’assignatura, explicant una mica els continguts que tractarem, com serà la metodologia que s’utilitzarà. Una pinzellada de la matèria.

Les expectatives que tinc en relació a aquesta assignatura es aprendre noves eines, tecnològicament parlant, per poder aplicar tant a l’àmbit professional com social. Pel que he vist a la guia docent, té bona pinta tot el que tractarem: bloc, edició d’imatges, so, vídeo, presentacions power point...

L’únic fall que veig, en general, i ja comentat a classe es el fet que aquesta assignatura es porti a terme al darrer any de carrera, fent que tots els coneixements que adquirim no es puguin acabar d’aprofitar durant el nostre procés d’aprenentatge. Considero que si a jo m’haguessin mostrat fer un bloc durant el primer curs, hauria pogut treure-li molt més profit... jo fins segon curs (realitzant una assignatura de tercer) no em varen mostrar a fer un i a aprofitar-lo.


CLASSES PRÀCTIQUES

Primer dia dels tallers pràctics.

Avui ens hem endinsant en el món dels famosos blocs, en aspectes que no tenim en compte quan creem un nou bloc, o almanco jo no hi havia anat a pensar. Jo som d’aquelles que vaig tocant per tot fins que ho vaig aprenent i desprès no sé que he tocat apart que, això de llegir les coses abans, no ho tinc tant per mà, a la llarga hauré de canviar aquest xip.

Comencem a fer el bloc personal de l’assignatura! He creat el bloc on aniré publicant les reflexions diàries dels dies que tenim aquesta assignatura, les activitats que se’ns van proposant els dimecres, etc. Serà un espai destinat, exclusivament, a aquesta matèria.

I, per començar, hem hagut de fer les dues primeres entrades. Una imatge i un vídeo. La imatge que escollit reflecteix molt bé els sentiments i les sensacions de moltes persones, la fòbia a les noves tecnologies. I, per altra banda, he publicat un vídeo que varem veure el primer dia de classe que no havia vist mai, un breu vídeo de Jordi Adell on ens parla de les tecnologies i pedagogies emergents.

A mesura que anàvem acabant, ens havíem d'ajuntar amb el grup que havíem realitzat per crear, també, el bloc grupal on anirem publicant entrades en relació al projecte que realitzem i el podrem utilitzar com una mena de diari per reflectir el nostre procés.

Desprès d’això, el que més m’agrada, personalitzar el bloc, dissenyar-lo al meu gust. La condició, per ara, era introduir dos gadgets, els que volguéssim. A poc a poc aniré afegint més cosetes perquè sigui d’allò més atractiu visitar el bloc.

El resultat d’avui... una classe intensa, sense aturar, absorbint nous coneixements per desprès poder-ho aplicar. La classe se m’ha passat volant, crec que és bona senyal... Tinc ganes de començar a realitzar el projecte amb el grup de treball meu, crec que ens ho passarem molt bé.

Fins la propera setmana

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada