“Les caceres del tresor”
Les caceres del tresor és un tipus d’activitat a través de les
tecnologies que desconeixia fins a dia d’avui. El primer contacte amb aquesta
activitat ha estat a través d’aquest exemple:
Aquest és un dels molts exemples que podem trobar a la xarxa, però
avui tan sols hem vist aquest. Dins aquest bloc hi ha un llistat de diferents
temàtiques que es poden tractar amb aquesta metodologia: pingüins, formes, la
lluna, animals de la granja, etc.
Desprès de mirar cadascuna de les temàtiques es pot observar que en
totes les pàgines de “caceres del tresor” mantenen la mateixa línia
estructural: introducció, preguntes, recursos i la gran pregunta. En la pàgina
de recursos els infants tenen a la seva disposició diferents eines útils per a
poder respondre les diferents preguntes de la temàtica a tractar.
Una vegada vistes les diferents pàgines i temàtiques dir que m’ha
agradat bastant aquest nou tipus de metodologia per a treballar amb els infants,
tot i que, per exemple, la temàtica dels pingüins la considero complicada per a
infants d’educació infantil. O també, el fet d’anar obrint pestanyes i recursos
per a trobar les respostes, potser resulta complicat per als infants. Però
aquest plantejament es pot fer amb petit grup dirigit per la mestre.
Cada mestre pot realitzar la seva pròpia “caceres del tresor” amb
la temàtica que vulgui tractar amb els seus infants i amb les preguntes que li
interessi més que es tractin. És una bona idea de motivar als infants i
despertar el seu interès en relació a diferents temes i, en concret, amb les
noves tecnologies i veure les avantatges que aquestes aporten al nostre procés
d’aprenentatge.
Abans de saber de què tractava “les caceres del tresor” em pensava
que serien activitats més interactives on responies l’activitat a través de l’ordinador
i al moment et sortia si l’havies encertat o no. En aquest cas, les preguntes
les has de respondre a un full, l’ordinador tan sols et dona les premisses i la
informació i els infants han de cercar la resposta en els recursos. Penso que
és millor que no siguin tant interactives perquè això podria despendre en l’avorriment
i en la resposta de les preguntes de manera aleatòria és a dir, anar marcant
les respostes així com els hi sembla.
En definitiva, un altre recurs interactiu molt enriquidor per als
centres educatius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada