Classes teòriques:
En el dia d’avui hem tractat el tema 3 “Possibilitats
didàctiques de l’ordinador i la xarxa”, tema que tracta de com poder aplica
aquestes noves tecnologies en l’àmbit educatiu. És un tema essencial per a
nosaltres perquè, en realitat, és d’on podrem treure més suc i crear més debat.
Hem pogut veure de quines dues maneres poden
aprendre els alumnes envers a les noves tecnologies;
- Alumne que aprèn de l’ordinador mitjançant programes didàctics específics.
- Alumne que aprèn amb l’ordinador. L’ordinador com a eina per a determinades tasques escolars.
Penso que és important saber això perquè ens
hem de plantejar de quina manera volem en les nostres aules treballar amb les
noves tecnologies. Considero que, per anar introduint-les, està bé la primera
opció. Per exemple muntant un racó de l’ordinador que només el puguin utilitzar
per jugar a un joc: pipo, jclic, etc. I, a mesura que es vagin familiaritzant,
anar aprenent utilitzant l’ordinador com a una eina i no com un entreteniment.
Abans de finalitzar la classe, se'ns ha
proporcionat un recurs multimèdia per a treballar amb els infants, anomenat “les
caceres del tresor”. És un recurs didàctic senzill que permet als infants
adquirir coneixements sobre un tema en concret, a la vegada que van augmentant
les habilitats i destreses en relació a les noves tecnologies.
Desprès de donar una ullada per aquesta pàgina
proporcionada on es tractaven temes diversos, considero que aquesta eina pot
arribar a ser molt útil amb els infants del segon cicle, més cap al final de
cicle. La metodologia hauria de ser amb presència constant del mestre perquè
veig que potser els hi resulta una mica complicat el fet d’anar obrint
finestres i recursos per trobar la informació necessària.
Amb aquest tipus de metodologia veig que és una
manera senzilla de motivar als infants, perquè els treus de la rutina i d’allò que solen estar acostumats, és una
altre manera d’aprendre i que n’estic segura que els agrada.
Totes les “caceres del tresor” que he vist ja
estan confeccionades, però hi ha opcions per la xarxa que et permeten
confeccionar una de pròpia amb la temàtica que vulguis treballar a l’aula. És
una bona opció per poder tractar amb els infants aquella informació que la
mestre cregui necessària, poder adaptar-la al grup.
I tal vegada nosaltres arribem a crear una quan
estiguem de mestres en una escola...qui sap!
Classes pràctiques:
Nou taller; ara ens toca editar un so.
Ja estic una mica familiaritzada amb el programa AUDACITY, però tirant a negatiu. L’any passat en la representació de l’obra
teatral vàrem haver de llevar la lletra d’una cançó, en concret, “Yo soy aquel
negrito” de l’anunci de Cola-cao. No hi va haver manera d’aconseguir-ho, no vam
arribar a saber si era pel format, l’antiguitat de la cançó, etc.
El professor no ens ho va poder solucionar, ens
vam descarregar variïs tutorial i demés per mirar si ho podíem arribar a
solucionar, però res... la lletra no es va poder acabar de llevar, només una
mica. Solució: durant la representació vam haver de posa la música més baixa i
cantar més alt.
Tinc la sensació que no vaig poder acabar de “batallar”
amb aquest programa. Espero que durant aquestes classes pràctiques pugui
aprendre moltes més coses del que vaig aprendre l’any passat, o sigui res.
Per aquest motiu, segueixo pensant que aquesta
assignatura hauria d’estar a primer curs, per donar-nos les eines i els
recursos perquè, els cursos vinents, poder-ho aplicar. Si hagués estat el cas,
crec que no haguéssim tingut aquest problema. També va donar la casualitat que
del nostre grup no hi havia gent que estès familiaritzada amb aquest programa i
la gent que ho estava, no ens va poder solucionar res.
Amb la primera pràctica d’avui ja estic contenta,
tot i que no m’agrada escoltar la meva pròpia veu, suposo que com a ningú. Primera
activitat superada...uuuf!
La setmana que ve, a per la pròxima!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada