DILLUNS
La sessió del
dilluns de dia 17 de desembre va anar destinada a posar en comú les diferents
propostes plantejades per a utilitzar la PDI. Em va resultar curiós que totes
les activitats varen ser de temàtiques totalment diferents (bon dia, emocions i
sentiments, rutines, activitats destacades, etc).
La meva activitat
proposada és la següent:
ACTIVITAT: Ens tornem cuiners! (Preparació d’una
recepta de cuina).
EDAT: 5 anys
OBJECTIUS:
- Iniciar-se en els usos tecnològics a traves de la pissarra digital
- Fomentar la importància d’una bona alimentació
- Introduir-nos en les rutines en relació als hàbits d’alimentació: posició dels coberts, normes quan estem a la taula...
- Conèixer el procediment per a cuinar els aliments
DURACIÓ: dependrà de l’enfocament que realitzi la mestre, però al ser un
projecte, pot ser tot un trimestre i anar-lo enllaçant amb altres temes del
currículum; matemàtiques, llengua...
ESPAI: L’espai vindria determinat per el lloc on hi
hagués la pissarra digital instal·lada.
DISTRIBUCIÓ DELS ALUMNES: per a realitzar la posada
en comú, podria ser una opció fer-ho desdoblant el grup perquè cada infant
tingués la oportunitat d’experimentar amb l’eina de la pissarra.
METODOLOGIA: Decidir amb la classe una recepta de cuina per preparar-la un dia a
l’escola. Proposar als infants que demanin als seus pares quins ingredients
haurien de posar per a la recepta que s’ha decidit a la classe i quin és el
procés per a la seva preparació.
El
dia fixat per a portar-la, es debatrà
sobre quins ingredients posar i l’introduiran a la pissarra digital, amb
el suport de la mestre. Per exemple: necessitarem dos ous; dibuixar el nombre
dos i anar a cercar la foto dels ous, que prèviament la mestre haurà fet una
recopilació de les fotografies necessàries. Tot seguit, s’escriurà el
procediment necessari per a realitzar la recepta.
RECURSOS NECESSARIS: Per a dur
a terme aquesta activitat necessitaríem una pissarra digital interactiva, un
ordinador, un videoprojector. I per anar projectant el procediment de
l’activitat, podríem utilitzar el power point.
Una alternativa que també es pot
proposar per a dur a terme aquesta activitat és la tasca prèvia per a realitzar
aquesta recepta de cuina; Anar a comprar
els diferents ingredients.
Podríem anar amb els infants a una
botiga propera de l’escola per anar a comprar tots els ingredients necessaris
per a la recepta escollida.
DIMECRES
Avui hem fet el darrer examen de
l’assignatura i de l’any! Quin pes llevat de damunt...
La sensació que he extret desprès de
fer-lo ha estat bastant bona, més que l’anterior. Ja tinc ganes de saber la
nota.
Desprès de realitzar l’examen i veure
un parell d’activitats plantejades per a utilitzar amb la PDI, amb el grup
vàrem decidir quedar-nos a partir de les 17h a tirar per endavant el projecte
multimèdia ja que l’assignatura de llengua espanyola ha estat suspesa aquesta
setmana, l’hem ben aprofitat!
Si voleu veure el progrés del nostre projecte
multimèdia, cliqueu en la imatge !
Que passeu un bon nadal i un bon any nou
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada