dissabte, 22 de desembre del 2012

Setmana 13


DILLUNS
La sessió del dilluns de dia 17 de desembre va anar destinada a posar en comú les diferents propostes plantejades per a utilitzar la PDI. Em va resultar curiós que totes les activitats varen ser de temàtiques totalment diferents (bon dia, emocions i sentiments, rutines, activitats destacades, etc).
La meva activitat proposada és la següent:
ACTIVITAT: Ens tornem cuiners! (Preparació d’una recepta de cuina).
EDAT: 5 anys
OBJECTIUS:
  • Iniciar-se en els usos tecnològics a traves de la pissarra digital
  • Fomentar la importància d’una bona alimentació
  • Introduir-nos en les rutines en relació als hàbits d’alimentació: posició dels coberts, normes quan estem a la taula...
  • Conèixer el procediment per a cuinar els aliments

DURACIÓ: dependrà de l’enfocament que realitzi la mestre, però al ser un projecte, pot ser tot un trimestre i anar-lo enllaçant amb altres temes del currículum; matemàtiques, llengua...
ESPAI: L’espai vindria determinat per el lloc on hi hagués la pissarra digital instal·lada.
DISTRIBUCIÓ DELS ALUMNES: per a realitzar la posada en comú, podria ser una opció fer-ho desdoblant el grup perquè cada infant tingués la oportunitat d’experimentar amb l’eina de la pissarra.
METODOLOGIA: Decidir amb la classe una recepta de cuina per preparar-la un dia a l’escola. Proposar als infants que demanin als seus pares quins ingredients haurien de posar per a la recepta que s’ha decidit a la classe i quin és el procés per a la seva preparació.
El dia fixat per a portar-la, es debatrà  sobre quins ingredients posar i l’introduiran a la pissarra digital, amb el suport de la mestre. Per exemple: necessitarem dos ous; dibuixar el nombre dos i anar a cercar la foto dels ous, que prèviament la mestre haurà fet una recopilació de les fotografies necessàries. Tot seguit, s’escriurà el procediment necessari per a realitzar la recepta.

RECURSOS NECESSARIS: Per a dur a terme aquesta activitat necessitaríem una pissarra digital interactiva, un ordinador, un videoprojector. I per anar projectant el procediment de l’activitat, podríem utilitzar el power point.

Una alternativa que també es pot proposar per a dur a terme aquesta activitat és la tasca prèvia per a realitzar aquesta recepta de cuina; Anar a comprar els diferents ingredients.
Podríem anar amb els infants a una botiga propera de l’escola per anar a comprar tots els ingredients necessaris per a la recepta escollida.



DIMECRES
Avui hem fet el darrer examen de l’assignatura i de l’any! Quin pes llevat de damunt...
La sensació que he extret desprès de fer-lo ha estat bastant bona, més que l’anterior. Ja tinc ganes de saber la nota.
Desprès de realitzar l’examen i veure un parell d’activitats plantejades per a utilitzar amb la PDI, amb el grup vàrem decidir quedar-nos a partir de les 17h a tirar per endavant el projecte multimèdia ja que l’assignatura de llengua espanyola ha estat suspesa aquesta setmana, l’hem ben aprofitat!

Si voleu veure el progrés del nostre projecte multimèdia, cliqueu en la imatge !



Que passeu un bon nadal i un bon any nou

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada